fredag 14 augusti 2015

Projekt Sommar 2015: 7-9 augusti - Magdalena Gerger, Annika Norlin, Magnus Böcker

7 augusti - Magdalena Gerger

Prat: 
Chefen över Systembolaget pratar bolagssnack. Det blir aldrig särskilt intressant och är inte så bra berättat. Det är rent av imponerande hur vaga och oengagerande anekdoterna berättas.

Musik: 
Finner musiken mestadels intetsägande som R.E.M., ABBA. Det här programmet kommer jag glömma fortare än jag hinner säga ... vad var det jag pratade om?


8 augusti - Annika Norlin

Prat: 
Ett program helt tillägnat PMS. Vi får således nästan ingen information om resten av Annikas liv som låtskrivare och artist, men desto mer fakta om hormoner och sånt. Annika upprepar sig i några fall, men dock ett bra och lärorikt program! Gillade sekvensen om hur människor inte är så statiska som vi tror utan förändras utifrån förutsättningar, där hormonnivåer är en.

Musik: 
Måste dela ut ett högt betyg, främst för att Annika imponerande har hittat ett flertal låtar på sitt ämne - "PMS", "Hormones", "The Pill", och "Pregnant Women Are Smug"! Starkt jobbat! Listan är helt okej rent musikaliskt också.



9 augusti - Magnus Böcker

Prat: 
Han låter som en bokhandel, men är börs-VD. Det blir ganska mycket bolagssnack igen, men även lite lärorik fakta om Singapore. Situationen för pressfriheten i Singapore behandlar dock Magnus mest med en axelryckning, och det är tråkigt när han babblar om att svenska skolan är så dålig jämfört med den Singaporeanska som är så bra. Varför? Vad är det som görs bättre där, som vi kan applicera även här? Ingen aning, det säger Magnus ingenting om. Den enda mirakelkur han lägger fram är "vi måste höja lärarnas status". Herregud, vilken insikt! Tror jag aldrig hört någon annan säga något liknande förut!

Musik: 
Om det är ironi, om han på riktigt tycker om låten, eller om han bara vill döda oss lyssnare kan vi aldrig veta, men Magnus inleder i alla fall med tre och en halv minuts Genévekonventionsvidrig dansbandsmusik i form av "Jag vill vara din, Margareta". Jag kreverar. Min mage surnar, skallen snurrar, och det svartnar för ögonen. Kallsvettas blod, krampar, och hyperventilerar.

Resten var inte så värst bra heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar